25/2/09

VA DE NENS

Últimament el meu bloc va de nens. Concretament del meu, però estic convençuda que totes les experiències que explico són familiars a tots els pares i mares del món. Jo només en tinc un de fill i per això cada seva nova etapa és també nova per a mi, cada seu nou descobriment em trasbalsa també a mi. Cada dia em sorprèn el meu fill.
Als matins quan el desperto està d'allò més inspirat. A les vuit del matí jo encara em frego les lleganyes quan em dispara com qui no vol la cosa una de les seves preguntes fulminants i em desperto de cop. La meva resposta sempre sol ser la mateixa: “vinga Andreu acaba d'esmorzar que farem tard a l'escola, a la tarda en parlem”. I després em passo el dia pensant la resposta que li donaré, tot i que normalment a la tarda, quan ens tornem a veure, ja no es recorda de la pregunta i el tema queda enterrat.
He fet una petita compil·lació de les preguntes matineres que més m'han impactat els últims dies:












- Què vol dir jubilar?
- Per què a la tele tot el dia diuen Obama, Obama, Obama...?
- Com és que podem moure les mans i els peus alhora?
- Què és el futur?
- Per què les nenes criden més fort que els nens?
- Per què els superherois són superherois?
- Per què els nens del casal em diuen “nen” si em dic Andreu?
- Què vol dir pau i joia?

No n'hi ha cap de fàcil resposta, sobretot tenint en compte que qui l'espera és un nen de només cinc anys.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

l'Andreu és gran...que bo

Lites

Anònim ha dit...

Molt gran el teu fill, tinc un parell mes, "Perque el cel es blau?", "Quin sabor es exactament els dels mocs?" jajaja si no tinc nen pero visc rodejada d'ells i m'encanten. Un bes pero l'Andreu i un altre per a tu.

Salva Piqueras ha dit...

Ufff, ja veig que se'm girarà feina d'aquí a no res... no podries passar-me un llistat amb les "possibles" respostes???? Vaaaa, porfa!!!

nadeia ha dit...

Aquest cap de setmana hem afegit:
- per què tenim saliva?
- què és una madrastra?
- per què hi ha nens que no tenen mare?

nadeia ha dit...

No hi ha respostes que valguin, Salva! Si te les prepares segur segur que les preguntes són unes altres! No falla!